Monday, December 29, 2008

Hari Ini

Hari ini aku pulang dengan sahabatku yang setia, lelah
hari ini aku tidur dengan karibku yang setia, lelap
hari ini aku pergi dengan kawanku yang setia, langkah
hari ini aku perang dengan sobatku yang setia, kalah
aku bahagia...
sahabatku tak pernah berhianat, bahkan meninggalkan
aku bahagia...
mereka selalu ada dan menyayangiku
paling tidak,..
mereka sudah cukup untuk hari ini
esok?...ah, itu kan masih lama...
kau tanya apa yang kukerjakan esok?
ah...lagi-lagi esok...
kenapa mesti esok hari?
kalau toh masih ada hari ini
bagiku,.. hanya ada hari ini
hari ini yang terus menerus, tiada esok
kalau saja kau tanyakan apa yang kukerjakan hari ini
pasti kan kujawab aku sedang belajar...
belajar mengakrabimu
belajar mengakrabi sahabatku
belajar mengakrabi diriku
karena sungguh...
setiap hari mereka semua berubah
dan untuk esok...aku tak tahu
paling tidak, hari ini aku sudah mengenal sahabatku
entah esok...

Smg, jum'at. 121203

No comments: